Przed wyścigiem o GP Belgii na torze Spa Francorchamps przeprowadzono sporo zmian mających na celu poprawę warunków ścigania się zawodnikom.
Największy nacisk organizatorzy położyli na zmianę nawierzchni stref wyjazdowych. Na szykanie Les Combes postanowiono strefy wyjazdowe wylać asfaltem zarazem instalując krawężniki mające na celu ograniczenie prędkości zawodników ścinających zakręt.Kibiców ucieszy zapewne fakt, że w tym roku na nawrocie La Source, rozpoczynającym okrążenie Spa Francorchamps zewnętrzna strefa wyjazdowa będzie w całości pokryta sztuczną trawą, co nie będzie kusiło kierowców na starcie do jazdy szerokim łukiem po za torem.
24.08.2010 13:18
0
No i bardzo dobrze :) w zeszłym sezonie przez taki manewr Kimi zyskał kilka pozyzcji. Uważam że powinien wtedy dostać kare przejazdu przez boksy. Dzięki temu ze wyjechal po za tor mial wieksza predkosc i wyprzedzil Roberta :/
24.08.2010 13:59
0
Szkoda, bo można było wyprzedzać na pierwszym zakręcie tuż po starcie i przedzierać się z końca aż na początek stawki. Teraz będzie krótki rozbieg i wszyscy grzecznie w kolejce przez La Sorce na prostą i do Eau Rouge...
24.08.2010 14:20
0
@1. kuba18f1fan ale niby za co miał dostać?
24.08.2010 14:36
0
Wątpie w to że grzecznie wszyscy przejadą przez 1 zakręt,,,, każdego będzie kusić zyskanie pozycji i dlatego będzie ciekawie :D Sądzę że bez kolizji się nie obejdzie na początku wyścigu...
24.08.2010 14:44
0
z La Source ten pomysł mi sie podoba
24.08.2010 14:51
0
no pierwsze kólko bedzie emocjonujące ; D juz sie nie moge doczekac
24.08.2010 16:24
0
bez sensu, to wszystko zmierza w złym kierunku, trawa na 1 zakręcie jest ,,procesjogenna" - takie mam odczucia
24.08.2010 16:30
0
Ciekawe jak to wyglada w praktyce, jak zepsuli pierwszy sektor to posypia sie gromy zewszad, wiec mam nadzieje, ze nie zatrudnili do tych poprawek jakiegos Niemca...
24.08.2010 16:31
0
7. tomaszf1 - jestem tego samego zdania. Ten szeroki wyjazd na 1 zakręcie zawsze dodawał uroku wyścigom w Spa (zawsze ktoś pojechał za szeroko, ktoś inny to wykorzystał i wcisnął się po zewnętrznej - np Robert rok temu), a teraz każdy musi się pilnować, więc chyba nie ma co liczyć na widowiskowy start.
24.08.2010 17:06
0
@7,9 - nie moge się zgodzić. Po pierwsze ze względów bezpieczeństwa, bo gdy nie byłotrawy wyjeżdzali szeroko a potem wciskali się w tłum bolidów, a jeśli byli poza wyznaczonym torem to powinni wszystkich przepuścić. Po drugie jeśli ktoś jest słaby w kwalifikacjach, to nie powinien mieć szansy wystrzelenia jak z procy poza tor i dotatkowo zyskania pozycji. Procesje w F1 były od kiedy ją oglądam (1996) - miałem wtedy 6 lat i dostałem oficjalną gre Formula1 na PS1 - jeździłem z regóły D. Hillem z Wiliamsa albo Schumacherem z Benetona ;) i to właśnie skłoniło mnie to do oglądania wyścigów ;) To były czasy ;D
24.08.2010 18:23
0
Oj ktoś skosi tą trawę :P
24.08.2010 20:19
0
@10 Wiater 1996 - Schumacher rozpoczął karierę z Ferrari, no chyba ze mówisz o grze F1 1995 :P Generalnie co do tematu.... cały urok La Source diabli wzięli :/ A jak jeszcze raz ktoś mi powie, że wyjeżdżając na zabrudzoną, zakurzoną strefę wyjazdową ktokolwiek ZYSKUJE, to idę czytać Onet, tam przynajmniej spodziewam się takich "mądrości" :P Tak apropo, dzięki tej trawce wcale się nie zdziwię jeśli w tym roku (o ile będzie deszcz) będzie powtórka startu z 1998 :D (kto zna/sprawdzi zrozumie ;) )
24.08.2010 20:42
0
ciekawe kto wymyśla te zmiany... bo jak jeszcze 2,3 lata temu w f1 mogło się coś ciekawego wydarzyć na torze i po za nim to teraz jest coraz bardziej przewidywanie i nudno...a to zapewne nie ostatnie zmiany która wprowadza większą nudę i przewidywalność
25.08.2010 00:46
0
@Kerk Tamten start dostarczył więcej emocji niż kilka wyścigów razem wziętych :D Dla tych co nie wiedzą o co chodzi polecam wpisać na youtubie : f1 - tragedy. pierwszy link ;p
25.08.2010 08:46
0
10. Wiater zgadza się, procesje były ale moim zdaniem trzeba robić wszystko by to zmienić, by kibic nie zasypiał, by były mijanki, by były dramaty i niespodzianki ( przypomnij sobie sezon 2005). Jestem za tym by można było wyjechać na Spa w 1 zakręcie i wciskać się w tłum!!! Nikt mnie nie przekona. To był jeden z atutów tego toru. Dobry start i inteligencja w tym zakręcie mogła dać bardzo duży zysk lub bardzo dużą stratę. Ten zakręt powodował dreszcze u kibiców a sądzę , że teraz już tego nie będzie. Obym się mylił.
25.08.2010 08:50
0
dla przypomnienia - sezon 2005 - zakaz zmiany opon, tankowanie możliwe. Efekt? - każdy wyścig rozgrzewał na starcie, na trasie i tuż przed metą. Każdy.
25.08.2010 20:33
0
Moze teraz pomysla ze jednak nie warto wpadac na trawke.
26.08.2010 13:08
0
@12 Kerk Miałem tę grę na PC i Hill jeździł w niej z numerem 0. Znaczy chodziło o sezon 1994.Znaczy Schumacher był w Benettonie. Z tym że wg mnie gra wyszła w 1996 roku - może wtedy nie aktualizowali treści/składów przed każdym sezonem :)
27.08.2010 00:36
0
8. Ataru, mam wrażenie, że T1 naprawili. A i tak nie trawa, a ściana tam być powinna. Natomiast szkoda, że wyasfaltowano Les Combes. Jak najmniej asfaltu na poboczach, a jak najwięcej żwiru, to Miszczowie pokroju Vettela szybko odpadną...
27.08.2010 10:29
0
smieszne FIA podala cos innego, a na torze na La Source nie ma zmian :/
27.08.2010 11:44
0
I bardzo dobrze! Asfalt poza torem, to zło.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się